Готуємося до уроків

Відкритий урок у 6 класі з використанням ігрових моментів

https://drive.google.com/open?id=0B8ttzH6EOmO4VmprUVM4WmRzUWM

Тема.  Герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя» - переможець чи переможений?
Мета:
-         показати силу людського характеру, втілену в образі головного героя оповідання «Любов до життя»; розкрити роль пейзажу в художньому творі;
-         розвивати навички аналізу художнього твору, навички роботи в групах інтерактивними методами;
-         виховувати повагу до сили людського характеру, кмітливість, оптимізмі стичний погляд на життя, впевненість у своїх силах.
Тип уроку – урок-роздум, інтегрований урок на основі безпеки життєдіяльності (ОБЖ)
Обладнання: портрет письменника, презентація, картки із завданням, пазли

Людина не знає тільки межі своєї сили
(монгольська народна мудрість)
Перемагають лише сильні духом
(М. Островський)
Немає в світі нікого мужнішого за людину
(Б.Шоу)
ХІД УРОКУ

І. Організація навчальної діяльності.

ІІ. Повідомлення теми, мети  і завдань уроку.

Слово вчителя
    Ім’я відомого американського письменника Джека Лондона пов’язане із захоплюючими оповіданнями про сильних та мужніх людей, що кидали виклик долі, боролися із суворою природою Півночі, виявляючи силу духу й неабияку мужність. Неприкрашену правду про труднощі , які доводилося переживати золотошукачам, про силу і слабкість людської натури розповів Джек Лондон у своїх творах під назвою «Північні оповідання». Одне з них – «Жага до життя».
  (Постановка проблемного питання.)
   Сьогодні на уроці ми поговоримо про сильний людський характер в складних життєвих випробуваннях, дамо характеристику героям , їхнім вчинкам і діям.
Ми маємо знайти відповідь на проблемне запитання, яке перегукується з темою нашого уроку «Герой оповідання Дж.Лондона «Жага до життя» - переможець чи переможений? . Поговоримо про мужність, силу духу, вірність у дружбі, розмежуємо поняття любові і жаги до життя.
Тому запишемо в зошитах число, класна робота і тему уроку
Слайд №1
ІІІ. Мотивація учнів
Слово вчителя
Для кращого розуміння теми сьогоднішнього уроку допоможіть мені сформувати епіграф.
(Учням роздано пазли, вони складають речення, зачитують і записують у зошити)

Слайд №2

Ці вислови ми підтвердимо чи спростуємо під кінець уроку, і з’ясуємо, що врятувало безіменного героя від неминучої смерті і чому загинув Білл
Слайд № 3
(Звучить музика: Моцарт «Реквієм»)
      Вчитель зачитує початок оповідання:
«Вони ступали,кульгаючи, до річки… Обидва були стомлені й виснажені, з обличчя не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. Вони йшли, нахиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю».
Які знегоди пережили герої? Хто вони і куди прямують? Про що вони думали? Що згадували? На що сподівалися? Можливо, вони згадували, як важко, крупинку за крупинкою довгими місяцями, а, може, і роками видовбували золото на берегах стрімких і холодних північних річок Аляски?
А, може, вони уявляли, як  повернуться з мішечками, набитими зернистим золотом – піском і самородками, на батьківщину, у Каліфорнію, і заживуть у достатку? Можливо…
Але шлях додому був тривалий, важкий і небезпечний. Та вони обов’язково його подолають. Двоє чоловіків миля за милею долали безкраю північну пустелю, ворожу і безжальну до людей…
(Перегляд відео)

ІV. Робота над темою уроку.

 Слово вчителя.
Щоб зрозуміти головного героя, ми повинні уявити природні умови, в яких він опинився.
1.( Виступ учня біля карти з повідомленням про Північну Америку)


Слайд №4 - 6
          Аляска – півострів на північному заході Америки. Протяжністю близько 700 км, завширшки від 10 до 170 км.  Поверхня гориста – тут проходить Алеутський хребет з діючими та погаслими вулканами. Переважає тундрово-лугова рослинність, у горах – хвойні ліси, зарості вільхи. Клімат холодний, континентальний. Основне заняття населення – рибальство та звіробійний промисел.
Відкритий півострів російською експедицією Берінга та Чиркова у 1747 році. А вже у 1867 році царський уряд на чолі з Катериною ІІ продав США Аляску з Алеутськими островами за 7,2млн доларів. З 1959 року Аляска – один із штатів США з адміністративним центром у м.Джуно та населенням 400тис. чоловік. Корінне населення – різноплемінні індіанці.
Клондайк – ріка в Північній Америці, на північному заході Канади, права притока Юкону. Бере початок у горах Маккензі. Довжина 180км. У басейні Клондайка в кінці ХІХ /19/ ст. Були відкриті родовища золота. Почалася  «золота лихоманка», і тисячі золотошукачів помчалися за щастям багато з них загинули від морозу, цинги, через брак досвіду виживання в суворих північних краях.

  2. Робота з текстом оповідання.
-         Як про природні особливості цієї місцевості сказано у творі. Знайдіть і зачитайте цитати з описами природи.
-         Поміркуйте з якою метою автор у творі надає багато уваги описам природи Півночі?
(Щоб показати в яких жахливих природних умовах опинився герой оповідання. описи  природи підкреслюють безпорадність героя, безвихідь його становища. Природа не лише ворожа людині – вона до неї байдужа, і це особливо лякає, оскільки людина відчуває себе викресленою із життя.)
-      Які кольори переважають в описі природи? ( Сірий: сіре море на моху», «сірі скелі». Сірий колір найбільше відповідає настрою героя)

  3.  Рольова гра.Слайд №7
-         Як ви  вважаєте, що відчуває людина, потрапляючи в екстремальну ситуацію?
(людина почувається розгубленою, у неї починається паніка. В такому стані людина не контролює себе, а значить не може приймати правильні виважені рішення.)
-         Що в такому разі радять психологи? (заспокоїтись і перелічити всі «+» і «-« ситуації, яка склалася)
-         Давайте й ми відчуємо на хвилинку себе психологами і назвемо позитивне й негативне у ситуації, яка склалася з  нашим героєм. (Працюємо у зошиті)
«+»
«- «
Залишився живий
На нього чекають вдома
Травма ноги,
Зрада Білла,
Збився зі шляху
Закінчилися харчі

4. Вчитель
          А зараз давайте спробуємо визначити, що саме допомогло герою оповідання залишитися живим. Розглянемо основні моменти його подорожі і спробуємо сформулювати деякі правила виживання людини в екстремальних умовах. (оповідання “Любов до життя”.)
     Об’єднаємося у пари. Кожна пара отримує карточки з питаннями. Відповіді на них допоможуть вам  визначити ці правила. Запишемо їх у зошит. (під час відповіді учні читають завдання, виділене жирним шрифтом і відповідають на питання)
( запис у зошит)
Слайд №8
Правила виживання людини в екстремальних умовах.
1. Не втрачати надію!
2. Щоб вижити, треба мати силу, а відповідно потрібно їсти.
3. Зберігати вогонь!
4. Не показувати страх перед хижими звірами! Не тікати! Людина сильніша за звіра!
5. . Найбільша цінність людини – життя! Відмовся від усього, що заважає боротися за життя!
6. Берегти людську сутність
(Текст на корточках)
– Боротьба зі страхом самотності
1.Чому після того, як Білл залишив героя.
Той відчув страх?
2.Доведіть, що надія рятує героя від відчаю та допомагає перемогти.
Висновок: Правило №1. Не втрачати надію!
– Боротьба з голодом
1.     Як герой бореться з голодом?
2.     Чому він примушу себе їсти?
Висновок: Правило №2. Щоб вижити, треба мати силу, а відповідно потрібно їсти.
– Боротьба з холодом
1.Розкажіть, як герой беріг сірники.
2.Яке значення має вогонь для мандрівника?
Висновок: Правило №
3. Зберігати вогонь!
– Боротьба з хижими звірами
1.Розкажіть про зустріч героя з ведмедем.
2.Що допомогло знесиленій, напівживій людині перемогти грізного звіра? Зачитайте.
3.
Чому автор зводить свого героя з хворим вовком?
Висновок: Правило №4. Не показувати страх перед хижими звірами! Не тікати! Людина сильніша за звіра!
Вчитель (додаткове усне питання )
До якої складової частини сюжетного ланцюжку ми віднесемо цей епізод ( До кульмінації)
– Боротьба із самим собою
1.Як ви думаєте, герою просто було відмовитися від золота, що він із такою впертістю ніс? Чи відразу він це зробив? Зачитайте.
2.Чи можна вважати відмову героя від золота виявом його сили?
3.Що для нього значили рушниця, ніж, відерце, залишки ковдр?
Висновок: Правило №
5. Найбільша цінність людини – життя! Відмовся від усього, що заважає боротися за життя!
– Боротьба за людську сутність
1.     Чому безіменний герой не взяв Біллового мішечка із золотом?( Не хотів скористатися смертю Білла)
2.     Чому, будучи голодним, він не смоктав Біллових кісток?
Висновок: Правило №6 Берегти людську сутність. (Завжди залишатися людиною)


5. Слово вчителя.
      Автор, на жаль, а можливо і не випадково, не вказує на причину зради Білла. Та все ж Джек Лондон дає зрозуміти, що герої оповідання були товаришами.  На що ж сподівався і чим втішав себе головний герой оповідання після того, як його залишив Білл? (ст. 144, абзац зі слів «Білл чекатиме на нього…)
- Чи можна назвати Біла справжнім другом?
- Чи проявляється справжня дружба в екстремальних умовах?
Вчитель
      Я пропоную вам подивитися відео і послухати пісню у виконанні Володимира Висоцького «Пісня про друга»
Слайд №9
- Що допомогла зрозуміти вам ця пісня?
 - Який зміст ви вкладаєте в слово «товариш»?
Слайд№10
6.Слово вчителя.
      Назву оповідання Джека Лондона перекладають по - різному: «Любов до життя» і «Жага до життя»
Яка з них здається вам точнішою щодо змісту оповідання?
Очікувана відповідь.
Жага – гаряче бажання (Словник Бориса Грінченка)
Саме це слово найкраще передає головну мету героя – у нього було гаряче бажання вижити, яке й допомогло йому побороти голод, холод, хворобу, навіть смерть.

V. Підведення підсумків уроку
Вчитель.
   Отже, підведемо підсумок нашого уроку.
Дамо відповідь на проблемне питання, яке ми поставили на початку уроку
«Герой оповідання – переможець чи  переможений»
(Очікувана відповідь)
    Герой оповідання Дж.Лондона – переможець. Це мужня людина, яка не втрачає людської сутності в будь-яких ситуаціях. Він бореться за життя майже несвідомо. Такі риси як сила волі, мужність, воля до життя – відмінні риси героїв Дж.Лондона, завдячуючи яким письменник став одним із найулюбленіших серед читачів.
     А тепер давайте повернемося до висловлювань, які ми взяли за епіграф нашого уроку. Ще раз зачитаємо їх.
Підтверджуємо чи спростовуємо ці вислови?

  VІ. Рефлексія

Незакінчене речення (кожен з учнів висловлює свою думку).
-      Чому вчить твір Дж. Лондона «Любов до життя"?
-      Сьогодні на уроці я зрозумів….
-      Мені було цікаво дізнатися….
-      Я навчився….
-      Мене зацікавило…
-      Я хотів (ла) би …
-       
   Заключне слово вчителя.
     Життя ніколи не було легким. Випробування очікують і на нас, і саме герої Джека Лондона допомагають  нам вийти із складних ситуацій , нагадують про велике призначення – бути Людиною. Закінчити урок я хочу цитатою  з оповідання : (під звуки музики)
  «Життя- дивна річ… Чому в нас така жага   до життя? Адже життя - це гра , з якої людина  ніколи не виходила  переможцем. Жити – це означає тяжко страждати , поки не підкрадеться до нас старість, - і тоді ми опускаємо руки
на холодний попіл остиглих вогнищ. Жити важко, але ми любимо життя й ненавидимо смерть…. »

VІІ. Домашнє завдання
Написати твір-мініатюру «Моє ставлення до героя оповідання Дж.Лондона «Жага до життя»

Урок з використанням методики критичного мислення

https://drive.google.com/open?id=0B8ttzH6EOmO4RF9UOTJRMUppWHM

Тема: Залiзна логiка Шерлока Холмса та «простота» його дедуктивного методу. Боротьба добра i зла в оповiданнi «Пiстрява стрiчка».

Мета: Розвивати логiчне мислення, виховувати спостережливiсть, формувати уявлення про загальнолюдськi цiнностi.
Тип уроку: урок
- дослiдження з елементами гри.
    Щоб пiзнати людство, треба вивчити людину.
                                             А. Конан Дойль
Хiд уроку: 
          1. Органiзацiйний момент.
          2. Актуалiзацiя опорних знань.

Вправа « Лiтературний крос»
-- Артур Конан Дойл народився
-Артур Конан Дойл за фахом був....
-
- Вважав себе учнем письменника
-- Шерлок Холмс вперше з’явився у творi пiд назвою...
-- Кiлькiсть оповiдань про Шерлока Холмса…
-- В основi розкригггя злочинiв Шерлоком Холмсом лежить метод
-- Крiм оповiдань про Шерлока Холмса, перу Конан Дойлла належать

Вправа « Мiкрофон»
- Перечитайте епiграф до нашого уроку. Як ви його розумi
єте? Чи погоджустесь ви з даним твердженням? (Вiдповiдь обгрунтуйте»).
Основний зміст уроку.
Слово вчителя:
      Ось уже протягом кiлькох столiть люди захоплюються талановитим детективом Шерлока Холмса,  дивуються його здiбностям. Дослiдники творчостi А. Конан Дойля вважають, що прототипом Холмса став професор Джозеф Бел, колишнiй унiверситетський наставник Конан Дойля. Джозеф Бел був не тiльки блискучим лiкарем, а й людиною, яка не вагаючись, вiддала б власне життя за порятунок життя кожного. Найбiльше Д. Бел вражав своїх студентiв своїми дивовижними аналiтичними здiбностями. Черговий пацiєнт, який потрапив на прийом, ще не встиг i рота розкрити, щоб поскаржитися на те, з чим прийшов, як Бел ставив йому уже дiагноз: «Отже ви в минулом вiйськовий?» «— Так, сер.» «- Шотландський полк?» Так, сер.» «Унтер – офiцер» «?- Так, сер.» «Служили в Барбадосi?» «- Так, сер.»
Пр
иголомшеному пацiєнтовi  -- спостерiгачу цiєї розмови, Бел спокійно пояснював:
« Звернiть увагу на те, що цей ввiчливий пан не зняв капелюха. Це прийнято у вiйськових. Жорстокiсть, вiдчутна в його особi, безпомилково вкаже на його шотландське походження. А про службу в Барбадосi говорить хвороба, вiд якої вiн страждає i на яку не хворiють в Англiї.». Отже,  завдяки логiцi i фантазiї Бел став героєм новел, одержавши iм’я Шерлок Холмс.                                                                                                                        - У чому ж секрет оповiдань Конан Дойля?                                                                                                  У своїх творах вiн показав людину виняткових розумових здiбностей, дуже спостережливу, здатну аналiзувати факти i знаходити вихiд iз найскладнiших ситуацiй. Сюжети побудованi так, що читач постiйно перебуває в напрузi. Вiн не знає таємницi до кiнця.                                                                                                                      Сьогоднi ми з вами спробуємо провести власне розслiдування, використовуючи метод дедукцiї Шерлока Холмса i вiднайти iстину.
 3.Вивчення нового матерiалу                                                                                    Словникова  робота                                                                                                              Детектив - ( detekt - вiдкривати, знаходити; detektive - шукач) - лiтература про розкриття складної, заплутаної таємницi здебiльшого злочину, шляхом використання методу логiчного аналiзу.                                                                     
  - Робота з текстом оповiдання « Пiстрява стрiчка ».                      
   Вправа « Ланцюжок  подiй »                                                                                             
Завдання: встановити послiдовнiсть подiй в оповiданнi «Пiстрява стрiчка».
(1. Розповідь Хелен Стоунер. 2. Життя Грімсбі Ройлотта. 3. Холмс і Ватсон в маєтку Ройлотта. 4. Про що можуть розказати меблі? 5. Шерлок Холмс розгадує таємницю Ройлотта.)

  1. Відтворити монолог від 1- ї особи.
  2. Якою людиною був Ройлотт? Дібрати цитати до характеристики Ройлотта. Чи були в Ройлотта причини вбивати сестер?
  3. На що звернув увагу Холмс у маєтку Ройлотта?
  4. Який вигляд мають меблі в будинку Ройлотта? Що незвичайного можна в них побачити? (Очима Холмса)
  5. Розкажіть про особливості дедуктивного методу. На чому базується цей метод?
Завдання:
    Встановiть складовi частини композицiї: експозицiя, зав’язка, розвиток дiї, кульмiнацiя, розв’язка твору.
    В оповiданнi «багато дрiбниць, деталей, деякi з них «пiдказали» Шерлоку Холмсу шлях до розгадки таємницi. Якi саме?
Завдання:
    Побудуйте дiалог Холмса i Вотсона, використовуючи ключовi поняття i пояснюючи їх сутнiсть: блюдечко з молоком, батiжок, складений удвоє, турецькi капцi без задникiв, лiхтарик, ключ вiд сейфа.

4. Застосування вмiнь i навичок.
 Вправа « Мiкрофон»
- Що можна сказати про Шерлока Холмса? Хто вiн такий?
     Правдолюб                                                                   Людина, яка
                                                                                                        володіє  мисленням

                                                           Шерлок
                                                                Холмс

 



                                            Борець за справедливість

- Якi риси характеру Холмса вам сподобалися?
(Умiння уважно вислухати i проаналiзувати почуте. Рiшучiсть у мiркуваннях та дiях. Вiн спiвчуває тим, хто потрапив у бiду, кого переслiдують).
- Якi приказки до оповiдання « Пiстрява стрiчка» можна дiбрати, щоб розкрити основну думку цього твору? Поясніть.
- « Хто яму копає, той сам у неї звалиться»
- «Хто з мечем воює, той вiд меча загине».
- «Добро i правда завжди поряд ходять, завжди перемагають».
Вправа «Сенкан»      
Скласти сенкан « Шерлок Холмс».
Наприклад:   1. Шерлок Холмс.
                        2. Рішучий, спостережливий.
                        3. Слухає,  спостерігає, аналізує.
                        4. Людина, що володіє талантом мислення.
                        5. Детектив.
4. Пiдведення підсумків.
5. Д/з Написати власне оповiдання - детектив.








Відкритий урок у 6 класі




          Тема.  Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя (за мотивами повісті   Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)

Мета: простежити життєвий шлях героя, його мандри у часі та просторі; розкрити причини деградації Скруджа та етапи його духовного переродження; 
формувати навички аналізу літературного персонажа; розвивати в учнів творчу уяву, вміння аналізувати, логічно міркувати, досліджувати;сприяти формуванню розуміння, що людина може і повинна змінюватись на краще.
Тип уроку: комбінований (повторення пройденого, вивчення та закріплення нових знань)
Обладнання: текст повісті, мультимедійна презентація «Потяг життя», буклети «Що робить людину щасливою?»,  репродукція скульптури «Лаокоон», презентація – супровід уроку, плакат для рефлексії.
Епіграф до уроку:  «У кожної людини душа не мусить бути замкнена…»  Ч. Діккенс
Зміст уроку
1. Духовно – естетичний етап
Криголам «Посмішка»
Добрий день. Сьогодні у нас незвичайний урок. Це урок – подорож. На ньому присутні гості. Давайте подаруємо свої посмішки один одному та нашим гостям. Дякую. Сідайте.
2. Мотивація навчальної діяльності
Презентація «Потяг життя»
(СЛАЙД 1)  Життя як подорож потягом…
(СЛАЙД 2) Декому ця подорож нагадує коротку прогулянку. Для когось це складний і довгий шлях…
(СЛАЙД 3) На деяких станціях нас чекають приємні сюрпризи. На інших - тільки глибока туга ...
(СЛАЙД 4) Одні під час подорожі тільки бідкаються на долю. Інші завжди готові допомогти, якщо комусь потрібна їх підтримка.
(СЛАЙД 5) Одні, вийшовши з поїзда, назавжди забувають про своїх попутників ... Інші входять. І їдуть поруч з нами всю дорогу ...
(СЛАЙД 6) Нічого страшного ... Адже це тільки дорога, повна сподівань і мрій, розчарувань і втрат ...
(СЛАЙД 7) Може статися, що в дорозі хтось з близьких оступиться і йому знадобляться наше співчуття і розуміння.
(СЛАЙД 8) Помилитися, оступитися можемо і ми самі ... Але завжди хтось знайдеться і буде поруч, і нас зрозуміє.
(СЛАЙД 9) Давайте ж і ми постараємося зрозуміти своїх дорогих людей, і нехай кожен шукає в них тільки гарне.
(СЛАЙД 10) Адже найбільша таємниця цієї подорожі в тому, що немає зворотного квитка ... Але слід пам'ятати, що  життя може дати другий шанс…

3. Повідомлення теми та очікуваних результатів
- Такий другий шанс життя дає Скруджу, головному герою повісті Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі». Сьогодні я пропоную вам відвідати потяг життя Скружда і довідатися, що це був за шанс та чи використав його герой.
(СЛАЙД 1) Отже, тема уроку:  «Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя» (СЛАЙД 2) Епіграфом нашого уроку є слова Ч. Діккенса «У кожної людини душа не мусить бути замкнена…»
Представлення очікуваних результатів (СЛАЙД 3)
Сьогодні на уроці ми, мандруючи потягом життя Скруджа:
пригадаємо причини деградації Скруджа;
проаналізуємо етапи його духовного переродження;
презентуємо результати власного дослідження щодо життєвих цінностей сучасних людей та зробимо висновки.
4. Актуалізація опорних знань
Протягом останніх  уроків ми з вами прослідкували подорож Скруджа в різдвяну ніч в часі та просторі. Давайте з вами пригадаємо, яким ми бачимо героя на різних етапах його життя та як до нього ставляться інші персонажі.
Вікторина "Хто говорить?" (СЛАЙД №4)
Як ми бачимо, жодних позитивних емоцій ні в кого Скрудж не викликає. Як же таке могло статися? Чи завжди він був таким? (Ні, колись він був маленькою дитиною). А яким було його дитинство? Давайте послухаємо самого Скруджа.
Монолог «Скруджа-дитини»
Бесіда за запитаннями:
- Які почуття викликала у вас сповідь малого Скруджа?
- Чи схожий він на того старого, якого бачимо тепер?  (Ні, він змінився).
- Так, з ним відбулася страшна зміна під назвою «деградація». А що це слово означає?
(СЛАЙД 5) Деградація (від лат. degradatio – зниження) – рух назад, поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.
- Чи згодні ви з тим, що Скрудж – деградована особистість? Доведіть це, закінчив речення: «Я думаю, що Скрудж – деградована особистість, тому що…»
Деградація, як і будь-яке явище має певні етапи. Давайте пригадаємо, які етапи пройшов Скрудж.
(СЛАЙД 6). Схема «Етапи  деградації Скруджа як особистості»
Розташуйте подані етапи деградації героя за порядком.
5. Засвоєння нових знань, вмінь, навичок
Бесіда
- Життя дає Скруджу шанс. Який?
- Яку подорож  запропонував Дух Минулих свят? (Подорож у дитинство та юність)
- Що побачив герой під час подорожі з Духом теперішніх свят? (Своє теперішнє життя, своє ставлення до оточуючих та їхнє ставлення до себе).
- Що налякало Скружда в майбутньому? (Самотність немічного, нікому не потрібного старого і власна смерть ….)
Вправа «Асоціації» (СЛАЙДИ 7 - 9)
Давайте уявимо, що бачив Скрудж за вікном під час своєї подорожі з духами( учні обирають краєвиди із запропонованих та аргументують свою думку).
Які ж зміни зі Скруджем відбулися після його подорожі?Давайте прослідкуємо та заповнимо таблицю. (СЛАЙД 10)
Етапи подорожі Викликаний ними душевний стан Скруджа: почуття, переживання. Висновки героя
І подорож з Духом Минулого Скрудж заплакав, упізнавши самого себе, він відчув провину за те, що зрадив друзів та кохану дівчину, усвідомив, що істинне щастя – це любов до людей!
ІІ подорож з Духом Теперішнього Прокинулась совість, з'явилось співчуття до хворого Тіма, усвідомив, що тепло родинного вогню цінніше за гроші. Зрозумів жорстокість своїх слів та вчинків.
ІІІ подорож з Духом Майбутнього Відчуває каяття за свої вчинки, усвідомлює, що справжнє щастя – це добрі справи, а не гроші. Вирішує повністю змінитися і виконує це.

- Підберіть антонім до слова деградація (СЛАЙД 11). (Так це розвиток, відродження, пререродження).
- Чи дійсно відбулось духовне переродження героя? Доведіть прикладами з тексту.
Робота з репродукцією скульптури «Лаокоон»
Звернімось до уривка з повісті: «Сам не знаю, що зі мною діється! – скрикнув він, бо панчохи, що обвилися навколо нього, перетворились на щось подібне до Лаокоона. – Мені так легко, наче я пушинка, так радісно, наче я ангел, так весело, начебто школяр…»
 (СЛАЙД 12). Приблизно у 1610 р. Ель Греко написав картину «Лаокоон». На ній зображені герої міфу про Троянську війну, згідно з яким жрець Лаокоон, намагався застерегти троянців від зайвої довірливості ворогам, і не затягувати дерев'яного коня в фортецю. За це боги розгнівалися і покарали пильного жерця: змії задушили Лаокоона разом із синами. Подивіться на картину.
- Як ви вважаєте, чому Діккенс використовує це порівняння? Що воно символізує? (Ця скульптура символізує боротьбу добра і зла у душі Скруджа).
Отже добро преремогло.
6. Систематизація знань, вмінь, навичок
Складання сенканів. (1 варіант – Скрудж до подорожі; 2 варіант – Скрудж після подорожі; опорні слова на дошці). (СЛАЙД 13).
Презентація власного дослідження учнів. (СЛАЙД 14 - 18).
Протягом вивчення теми працювала група учнів, які провели власне дослідження щодо життєвих цінностей сучасних людей. Для дослідження було взято три групи різного віку, а саме: 1 група – це учні шостих класів нашої школи, учні одинадцятих класів, та батьки нашого класу. Метою цього дослідження було виявлення цінностей, що переважають, а також з'ясувати, чи змінюються життєві цінності з віком. Були запропоновані наступні цінності. (СЛАЙД 14). Результатом цієї роботи став випуск  буклетів. Зараз давайте подивимося на результати.
Обговорення результатів.
- Давайте порівняємо отримані результати. Ми бачимо, що у кожному віку різні життєві цінності. Як ви думаєте, чим це обумовлено?
- Який висновок, ми можемо зробити? (Все своє життя людина змінюється, розширює свій світогляд  завдяки життєвому досвіду).
7. Підбиття підсумків. Рефлексія
Робота з епіграфом
Потяг життя класу
Ось і закінчилась наша подорож зі Скруджем. А тепер давайте сядемо на власний потяг життя. Перед вами на дошці потяг з вагонами. На кожному з вагонів ви бачите життєві цінності людини. Всі вони, безумовно, важливі. Оберіть, будь – ласка той вагон, який для вас найважливіший та наклейте свою фотографію.
8. Домашнє завдання: уявіть, що ви є другом Скруджа. Напишіть йому лист – пораду. Поміркуйте, чи змогли б ви щось змінити своїм листом.






https://docs.google.com/presentation/d/183O7pxlF1t8GDC1P5Yy_5efy5ixeuK3w57okAzEhXTs/edit?usp=sharing

3 коментарі:

  1. Цікавий урок, хотілося б бути запрошеним і на наступні

    ВідповістиВидалити
  2. Цікавий урок, хотілося б бути запрошеним і на наступні

    ВідповістиВидалити
  3. Тема. Герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя» - переможець чи переможений. використання інтерактивних методів дало можливість створити високий виховний потенціал уроку

    ВідповістиВидалити

АФОРИЗМЫ О КНИГЕ

  Пока живы библиотеки - культура не погибнет!